måndag 29 december 2008



Här kommer du att se mina smycken. Jag försöker lägga in dem i tidsordning, för att se min utveckling.

Jag började som sagt med enkla saker, men jag lärde mig snabbt och ville utvecklas, ville lära mig nya metoder. Jag kom ganska snabbt på min egen stil. Jag gillar designa själv mina smycken och med mer asymmetriska former. Det är kanske mer krävande, men det är det värt.

Jobbar mest med halvädelstenar, framförallt onyx, sterling silver och att sy med olika metoder av seed beads.

Jag gör inte något till försäljning, som dussin, utan gör smycken enbart på beställning. Jag jobbar fram smycken tillsammans med köparen utifrån vad och till vilket tillfälle som önskas.

På lärningsvägen blir många små smyckepresenter till mina kära. Hoppas inte till deras förtret. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar